Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacja

Poniżej zebrałam wszystko to, co musisz wiedzieć w kwestii zwrotów i reklamacji.

Zwroty

1. Konsumentowi w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964, przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny zwrotu.

 

2. Zwrotu można dokonać informując Sprzedawcę o swojej decyzji poprzez złożenie stosownego oświadczenia oraz odesłania Produktu w ciągu 14 dni od jego otrzymania.

 

3. Takie oświadczenie może zostać wysłane:

  • pocztą tradycyjną wraz ze zwracanym Produktem na adres:
    Angelika Miszalska-Kamińska ul. Malwowa 7 B, 05-825 Czarny las,
  • pocztą elektroniczną na adres: sklep@miszalskakaminska.pl

4. Możesz skorzystać z formularza odstąpienia od umowy . Skorzystanie z niego jest tylko zaleceniem, a jego niewykorzystanie nie stanowi o nieważności odstąpienia.

 

5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umowy:

  • o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  • o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie otrzymania zgody;
  • przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tzw. towar na zamówienie);
  • gdy przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  • gdy przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • gdy przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • gdy przedmiotem świadczenia jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  • gdy przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
  • gdy cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • gdy zawarcie nastąpiło drodze aukcji publicznej;
  • gdy przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

6. W przypadku odstąpienia od umowy, zwrot otrzymanych przez Sprzedawcę płatności nastąpi w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia odstąpienia od umowy oraz otrzymania zwracanego Produktu fizycznego, przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wskaże inne rozwiązanie.

 

7. Zwrot Produktu fizycznego następuję na koszt Konsumenta.

 

8. Produkt nie musi być opakowany w oryginalne opakowanie, ale musi być zabezpieczony do wysyłki, aby nie uległ uszkodzeniu lub ubrudzeniu podczas transportu.

 

Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w Regulaminie

Reklamacje

1. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany lub w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również odstąpienia od umowy.

 

2. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Klient udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.

 

3. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

  • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową lub nie doprowadził Towaru do zgodności z umową
  • brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
  • brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

4. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna.

 

5. W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

 

6. Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową wysyłając ją na adres Sprzedawcy. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem formularza reklamacyjnego

 

7. Takie oświadczenie może zostać wysłane:
– pocztą tradycyjną wraz ze zwracanym Produktem na adres:
Angelika Miszalska-Kamińska ul. Malwowa 7 B, 05-825 Czarny las,
– pocztą elektroniczną na adres: sklep@miszalskakaminska.pl

 

8. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Klienta lub w inny sposób wskazany przez Klienta.

 

Szczegółowe informacje na temat reklamacji znajdziesz w Regulaminie